L'interpretazione precisa di i gradi d'acciaiu hè cruciale per assicurà a cunfurmità di i materiali è a sicurezza di u prughjettu in a cuncepzione, l'approvvigionamentu è a custruzzione di l'acciaiu strutturale. Mentre i sistemi di classificazione di l'acciaiu di i dui paesi spartenu cunnessione, mostranu ancu differenze distinte. Una cunniscenza approfondita di queste distinzioni hè vitale per i prufessiunali di l'industria.
Designazioni d'acciaiu cinese
E designazioni di l'acciaiu chinesi seguitanu un furmatu di basa di "lettera Pinyin + simbulu di l'elementu chimicu + numeru arabu", cù ogni caratteru chì rapprisenta proprietà specifiche di u materiale. Quì sottu hè una ripartizione per tipi d'acciaiu cumuni:
1. Acciaiu strutturale à u carbone / Acciaiu strutturale à bassa lega d'alta resistenza (u più cumunu)
Formatu Core: Q + Valore di u puntu di rendiment + Simbulu di u gradu di qualità + Simbulu di u metudu di disossidazione
• Q: Derivatu da a lettera iniziale di "puntu di snervamentu" in pinyin (Qu Fu Dian), chì significa a forza di snervamentu cum'è l'indicatore principale di prestazione.
• Valore numericu: Indica direttamente u puntu di snervamentu (unità: MPa). Per esempiu, Q235 indica un puntu di snervamentu ≥235 MPa, mentre chì Q345 indica ≥345 MPa.
• Simbulu di Gradu di Qualità: Classificatu in cinque gradi (A, B, C, D, E) chì currispondenu à i requisiti di resistenza à l'impattu da bassu à altu (u Gradu A ùn richiede micca prova d'impattu; u Gradu E richiede una prova d'impattu à bassa temperatura di -40 ° C). Per esempiu, Q345D denota l'acciaiu à bassa lega cù una resistenza à l'impattu di 345 MPa è a qualità di Gradu D.
• Simbuli di u metudu di disossidazione: F (acciaiu à flussu liberu), b (acciaiu semi-calmatu), Z (acciaiu calmatu), TZ (acciaiu calmatu speciale). L'acciaiu calmatu offre una qualità superiore à l'acciaiu à flussu liberu. A pratica ingegneristica usa cumunemente Z o TZ (pò esse omessi). Per esempiu, Q235AF denota l'acciaiu à flussu liberu, mentre chì Q235B denota l'acciaiu semi-calmatu (predefinitu).
2. Acciaiu strutturale di carbone di alta qualità
Formatu Core: Numeru à duie cifre + (Mn)
• Numeru à duie cifre: Rappresenta u cuntenutu mediu di carbone (espressu in parti per deci mila), per esempiu, 45 l'acciaiu indica un cuntenutu di carbone ≈ 0,45%, 20 l'acciaiu indica un cuntenutu di carbone ≈ 0,20%.
• Mn: Indica un altu cuntenutu di manganese (> 0,7%). Per esempiu, 50Mn denota un acciaio à altu cuntenutu di manganese cù 0,50% di carbone.
3. Acciaiu strutturale in lega
Formatu core: Numeru à duie cifre + simbulu di l'elementu di lega + numeru + (altri simbuli di l'elementu di lega + numeri)
• Prime duie cifre: Cuntenutu mediu di carbone (per dece mila), per esempiu, "40" in 40Cr rapprisenta u cuntenutu di carbone ≈ 0,40%.
• Simbuli di l'elementi di lega: Cumunemente Cr (cromu), Mn (manganese), Si (siliciu), Ni (nichel), Mo (molibdenu), ecc., chì rapprisentanu elementi di lega primari.
• Cifra chì seguita l'elementu: Indica u cuntenutu mediu di l'elementu di lega (in percentuale). Un cuntenutu <1,5% omette una cifra; 1,5%-2,49% denota "2", è cusì via. Per esempiu, in 35CrMo, nisun numeru seguita "Cr" (cuntenutu ≈ 1%), è nisun numeru seguita "Mo" (cuntenutu ≈ 0,2%). Questu denota un acciaio strutturale in lega cù 0,35% di carbone, chì cuntene cromu è molibdenu.
4. Acciaiu inox / Acciaiu resistente à u calore
Formatu Core: Numeru + Simbulu di l'Elementu di a Lega + Numeru + (Altri Elementi)
• Numeru iniziale: Rappresenta u cuntenutu mediu di carbone (in parti per milla), per esempiu, "2" in 2Cr13 indica un cuntenutu di carbone ≈0,2%, "0" in 0Cr18Ni9 indica un cuntenutu di carbone ≤0,08%.
• Simbulu di l'elementu di lega + numeru: Elementi cum'è Cr (cromu) o Ni (nichel) seguitati da un numeru indicanu u cuntenutu mediu di l'elementi (in percentuale). Per esempiu, 1Cr18Ni9 indica un acciaio inox austeniticu cù 0,1% di carbone, 18% di cromu è 9% di nichel.
5. Acciaiu à strumenti di carbone
Formatu core: T + numeru
• T: Derivatu da a lettera iniziale di "carbonu" in pinyin (Tan), chì rapprisenta l'acciaiu à u carbone per strumenti.
• Numeru: Cuntenutu mediu di carbone (espressu cum'è percentuale), per esempiu, T8 denota un cuntenutu di carbone ≈0,8%, T12 denota un cuntenutu di carbone ≈1,2%.
Designazioni di l'acciaiu di i Stati Uniti: Sistema ASTM/SAE
E designazioni di l'acciaiu di i Stati Uniti seguitanu principalmente e norme ASTM (American Society for Testing and Materials) è SAE (Society of Automotive Engineers). U furmatu principale hè custituitu da una "cumbinazione numerica + suffissu di lettera", chì mette in risaltu a classificazione di u gradu di l'acciaiu è l'identificazione di u cuntenutu di carbone.
1. Acciaiu à u carbone è acciaio strutturale in lega (SAE / ASTM Common)
Formatu Core: Numeru à quattru cifre + (suffissu di lettera)
• Primi dui cifri: Indicanu u tipu d'acciaiu è l'elementi di lega primari, chì servenu cum'è "codice di classificazione". E currispundenze cumuni includenu:
◦10XX: Acciaiu à u carbone (senza elementi di lega), per esempiu, 1008, 1045.
◦15XX: Acciaiu à u carbone à altu cuntenutu di manganese (cuntenutu di manganese 1,00%-1,65%), per esempiu, 1524.
◦41XX: Acciaiu à cromu-molibdenu (cromu 0,50%-0,90%, molibdenu 0,12%-0,20%), per esempiu, 4140.
◦43XX: Acciaiu Nickel-Cromium-Molibdenu (nickel 1,65%-2,00%, cromium 0,40%-0,60%), per esempiu, 4340.
◦30XX: Acciaiu à u nichel-cromu (cuntenendu 2,00%-2,50% Ni, 0,70%-1,00% Cr), per esempiu, 3040.
• Ultime duie cifre: Rapprisentanu u cuntenutu mediu di carbone (in parti per deci mila), per esempiu, 1045 indica un cuntenutu di carbone ≈ 0,45%, 4140 indica un cuntenutu di carbone ≈ 0,40%.
• Suffissi di lettere: Furniscenu proprietà supplementari di materiale, cumunemente cumprese:
◦ B: Acciaiu chì cuntene boru (migliora a temprabilità), per esempiu, 10B38.
◦ L: Acciaiu chì cuntene piombu (facilita a machinabilità), per esempiu, 12L14.
◦ H: Acciaiu à temprabilità garantita, per esempiu, 4140H.
2. Acciaiu inox (principalmente norme ASTM)
Formatu Core: Numeru à trè cifre (+ lettera)
• Numeru: Rapprisenta un "numeru di sequenza" chì currisponde à a cumpusizione è à e proprietà fisse. A memorizazione hè sufficiente; u calculu ùn hè micca necessariu. I gradi cumuni di l'industria includenu:
◦304: 18%-20% cromu, 8%-10,5% nichelu, acciaio inox austeniticu (u più cumunu, resistente à a currusione).
◦316: Aghjusta 2%-3% di molibdenu à 304, offrendu una resistenza superiore à l'acidi/alcali è prestazioni à alta temperatura.
◦430: 16%-18% cromu, acciaio inox ferriticu (senza nichel, à bassu costu, propensu à a ruggine).
◦410: 11,5%-13,5% cromu, acciaio inox martensiticu (induribile, alta durezza).
• Suffissi di lettere: Per esempiu, a "L" in 304L denota un bassu cuntenutu di carbone (carboniu ≤0,03%), riducendu a corrosione intergranulare durante a saldatura; a "H" in 304H indica un altu cuntenutu di carbone (carboniu 0,04%-0,10%), aumentendu a resistenza à alta temperatura.
Differenze principali trà e designazioni di gradu cinese è americane
1. Diverse logiche di denominazione
E regule di denominazione di a Cina consideranu in modu cumpletu a resistenza à u snervamentu, u cuntenutu di carbone, l'elementi di lega, ecc., utilizendu cumminazzioni di lettere, numeri è simboli di elementi per trasmette precisamente e proprietà di l'acciaiu, facilitendu a memorizazione è a capiscitura. I Stati Uniti si basanu principalmente nantu à sequenze numeriche per denotà i gradi è e cumpusizioni di l'acciaiu, chì hè concisa ma un pocu più difficiule da interpretà per i non specialisti.
2. Dettagli in a Rappresentazione di l'Elementu di Lega
A Cina furnisce una rapprisentazione dettagliata di l'elementi di lega, specificendu i metudi di etichettatura basati annantu à diverse gamme di cuntenutu; Mentre chì i Stati Uniti indicanu ancu u cuntenutu di lega, a so nutazione per l'elementi traccia hè diversa da e pratiche di a Cina.
3. Differenze di Preferenza di l'Applicazione
A causa di e diverse norme industriali è pratiche di custruzzione, a Cina è i Stati Uniti mostranu preferenze distinte per gradi d'acciaiu specifichi in certe applicazioni. Per esempiu, in a custruzzione d'acciaiu strutturale, a Cina usa cumunemente acciai strutturali à bassa lega è alta resistenza cum'è Q345; i Stati Uniti ponu selezziunà acciai currispondenti basati nantu à e norme ASTM.
Data di publicazione: 27 d'ottobre di u 2025
